Ads Header

Pages

Wednesday 20 July 2011

NUR KASIH THE MOVIE (DOWNLOAD)


NUR KASIH THE MOVIE
Pengarah : Kabir Bhatia
Syarikat Penerbit : Primeworks Studios Sdn Bhd
Bahasa : Bahasa Melayu
kategori : Filem Cereka
Genre : Drama
Klasifikasi : U - Untuk tontonan umum
Tarikh Tayangan :19 Mei 2011
Durasi : 90 min
Audio : Stereo
Format : 35mm
Pelakon: Remy Ishak (Adam), Fizz Fairuz (Aidil). Tiz Zaqyah(Nur Amina),Mia Sara Nasuha (Mariam)


DOWNLOAD FILEM NUR KASIH
HOTFILE = Part 1 - Part 2 - Part 3 - Part 4
FILESONIC = DOWNLOAD
UPLOADSTATION = DOWNLOAD
FILESERVE = DOWNLOAD
WUPLOAD = DOWNLOAD
Kredit: jiwang.org


TENGOK NUR KASIH THE MOVIE ONLINE







SINOPSIS PENUH DRAMA NUR KASIH (1-26 TAMAT)
http://www.perekacerita.com/2011/03/drama-nur-kasih-1-26-tamat.html

DOWNLOAD DRAMA NUR KASIH (1-26 TAMAT) = KLIK

SINOPSIS NURO KASIH THE MOVIE
Aidil, selayaknya menjadi seorang abang kerana sifat penyabar dan tanggungjawabnya selain merupakan seorang lelaki yang sangat budiman seperti mengikut perihal ayahnya. Adiknya Adam pula tidak begitu. Hanyut dengan dunia sementaranya yang penuh dengan maksiat.

Dirinya semakin memberontak apabila terpaksa menuruti wasiat ayahnya yang ingin menjodohkan dirinya dengan Nur Amina, seorang gadis kampung yang pada anggapannya bukanlah secocok dengan dirinya yang moden. Nur Amina taat menuruti permintaan ibubapanya supaya dia berkahwin dengan Adam walaupun dirinya seperti tidak bersedia. Aidil merestui walaupun hatinya memendam perasaan terhadap Nur Amina. Mereka bertiga menempuhi segala getir walau adakalanya terpaksa menerima pahit yang sukar ditelan. Namun ianya berbaloi apabila akhirnya Adam mula kembali ke jalan yang lurus, Aidil menemui cinta hatinya dan Nur Amina mampu melemparkan senyuman manisnya kembali.
-
Enam tahun kemudiannya, menerusi filem Nur Kasih The Movie, Aidil, Adam dan Nur berada di persimpangan kemuncak kehidupan mereka. Aidil kehilangan isteri tercinta, Aliya menyebabkan dia membesarkan dua anak comelnya Ilyas dan Maryam secara sendirian.

Adam dan Nur pula walau bahagia tapi dalam diam bergelut dengan rontaan apabila masih gagal menimang cahaya mata. Untuk mengisi ruang kosong di hati, mereka menjadi sukarelawan di Pusat Perlindungan Kanak-Kanak Terbiar. Adam juga punya kesinambungan hitam dari kejadian letupan di Mumbai.

sekali lagi dugaan datang menerpa mereka yang sedang berbahagia. Kali ini lebih dasyat. Hingga ketiga-tiganya hampir jatuh tersungkur, lemah untuk kembali bangun meneruskan pencarian hidup. Namun cinta mereka terhadap-Nya mengatasi segala-galanya. Sisa kekuatan yang masih ada dikumpul kembali walaupun ada perkara yang perlu mereka lepaskan pergi. Perpisahan yang menguji sejauh mana cinta sejati Adam dan Nur Amina dan pengorbanan suci Aidil yang telah berjanji pada dirinya untuk sentiasa ada di antara Adam dan Nur Amina. Saksikan kesudahan kisah mereka yang pasti meninggalkan satu kenangan yang pastinya sukar dilupakan.

Hayatilah perjalanan cerita yang telah digarap dengan sebaik mungkin ini dalam mengekalkan kesinambungan yang terhebat. Anda akan merasakan satu aura yang mungkin dicari-cari selama ini.

0 comments:

Post a Comment